Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2013

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ: Βιότοποι λύκου στο Μουσικό Σχολείο και στο 1ο & 2ο Λύκειο

3
Δύο θεματικούς κήπους που παραπέμπουν στο βιότοπο του λύκου, κατασκευάστηκαν στα προαύλια του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας και στο προαύλιο των συστεγαζόμενων 1ου και 2ου Γενικών Λυκείων της πόλης, στο πλαίσιο του τριετούς προγράμματος «ΒΙΟτοπος – Η Φύση στην Αυλή μας», του “Αρκτούρου”, το οποίο σχεδίασε και υλοποιεί με δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» και την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.
Η κατασκευή των κήπων αυτών έγινε στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος που εγκαθιστά ο «Αρκτούρος» σε 15 σχολεία και σε 15 ιδρύματα σε όλη τη χώρα, που σκοπό έχει την εγκατάσταση 5 διαφορετικών θεματικών κήπων σε σχολεία, ανέφερε η Γεωπόνος του συνεργείου του «Αρκτούρου», Νίκη Κεφαλά.
Σημείωσε ότι οι δύο κήποι που κατασκευάστηκαν στα δύο σχολεία της Πτολεμαΐδας περιλαμβάνουν δέντρα και θάμνους της άγριας χλωρίδας από την οποία τρέφονται τα θηράματα του λύκου, με σκοπό τα παιδιά να έρθουν πιο κοντά στην άγρια φύση και να μάθουν να τη σέβονται και να την προστατεύουν.
Η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Δρ. Δέσποινα Παπαδοπούλου συγχάρηκε τους πρωτεργάτες της προσπάθειας αυτής, καθώς και τους μαθητές οι οποίοι πήραν μέρος ενεργά στην κατασκευή του βιοτόπου, σκαλίζοντας, φυτεύοντας και στηρίζοντας δέντρα και ζήτησε από τα παιδιά να φροντίζουν τον βιότοπο.
Με αντίστοιχη χαρά συμμετείχαν και τα παιδιά του 2ου ΓΕΛ στη δράση αυτή, δήλωσε ο διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Δρ. Αθανάσιος Παπαβασιλείου, καθώς υπήρχαν πολλά παιδιά εθελοντές που συμμετείχαν ενεργά σε αυτή την πρωτοβουλία και βοήθησαν με όποιον τρόπο μπορούσαν. Σημείωσε μάλιστα ότι «τα δέντρα και τα φυτά που φυτεύτηκαν στον βιότοπο αυτό είναι μια παρακαταθήκη για το μέλλον, γιατί μετά από 10-20 χρόνια που θα μεγαλώσουν εδώ θα είναι ένα μικρό άλσος.»

Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ
1 2


http://e-ptolemeos.gr/?p=49461#ixzz2kSLsZwSK 

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ 20 ΒΟΤΑΝΙΚΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΕΥΠΑΘΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (ΤΡΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΟΥ 1&2 ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ) www.eordaia.org


Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ σχεδίασε και υλοποιεί το τριετές πρόγραμμα «ΒΙΟτοπος - Η Φύση στην Αυλή μας» με την ευγενική δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» και την αιγίδα του ΥΠΑΙΘΠΑ και το συστήνει στο ευρύ κοινό. Το πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη δράσεων περιβαλλοντικής
 ευαισθητοποίησης και βιωματικής εκπαίδευσης για παιδιά και εφήβους, μέσω της δημιουργίας πρότυπων Βοτανικών Κήπων.
Με άξονα το φυσικό περιβάλλον και τις αρχές της διατήρησης, της φροντίδας και της ανάπτυξής του, ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ θα προσφέρει σε 15 Γυμνάσια και Λύκεια και 5 Ιδρύματα Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων, σε όλη την Ελλάδα, μία ουσιαστική παιδαγωγική εμπειρία. Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ αφού ενημερώσει εκτενώς μαθητές και εκπαιδευτικούς, τους φιλοξενούμενους και εργαζόμενους των Ιδρυμάτων, σχετικά με τα μικροπεριβάλλοντα που θα δημιουργηθούν στις σχολικές αυλές, θα τους εμπλέξει ενεργά στη δημιουργία των κήπων σε συνεργασία με τα ειδικευμένα συνεργεία του, από τη διαδικασία του σχεδιασμού ως τη διαδικασία της φύτευσης αλλά και της αισθητικής των κήπων.
Η δημιουργία των Κήπων θα αποτελέσει ένα πολύτιμο «εργαλείο» στο χώρο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διαδραματίζοντας πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξη στάσεων, συμπεριφορών, δεξιοτήτων, απαραίτητων για την επίλυση των σημαντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων του πλανήτη.
Το πρόγραμμα «ΒΙΟτοπος – Η Φύση στην Αυλή μας»:

  • διδάσκει σε παιδιά και εφήβους τη σημασία των φυτών για την ανθρώπινη ζωή αλλά και τα οικοσυστήματα του πλανήτη,
  • εξοικειώνει με τον κόσμο των φυτών και θα επισημάνει τη σημασία διατήρησης της αυτοφυούς άγριας χλωρίδας της Ελλάδας,
  • μεταδίδει την πληροφορία για την προστασία της βιοποικιλότητας και των απειλούμενων με εξαφάνιση φυτών,
  • ευαισθητοποιεί σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος,
  • μεταδίδει τη σπουδαιότητα βασικών βιολογικών εννοιών και διαδικασιών στην καθημερινότητά μας: βιοποικιλότητα, άγρια πανίδα, μηχανισμοί δασικών οικοσυστημάτων,
  • ενθαρρύνει τη συμμετοχή σε δημιουργικές και ομαδικές δραστηριότητες, όπως η δημιουργία ενός κήπου, και η εικαστική παρέμβαση (ζωγραφική μεγάλων επιφανειών σε σχολεία και ιδρύματα),
  • βοηθάει τα παιδιά να οικειοποιηθούν το χώρο του σχολείου, με σκοπό να τον φροντίζουν και να τον αισθάνονται ως χώρο δημιουργίας και μάθησης,
  • θα μεταμορφώνει τα σχολεία σε καλαίσθητους χώρους ώστε να αποτελούν ευχάριστο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Από το Νοέμβριο του 2012 έως και το Φεβρουάριο του 2013 ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ άρχισε να δέχεται αιτήσεις συμμετοχής από σχολεία, μέσω των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης. Παράλληλα, προχώρησε σε επικοινωνία με πληθώρα Ιδρυμάτων για Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες, δηλαδή ομάδες ανθρώπων που λόγω φυσιολογικών ιδιαιτεροτήτων, αλλά και οικονομικών, οικογενειακών, φυλετικών και γεωπολιτικών χαρακτηριστικών, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση εργασίας και στη συμμετοχή τους στα κοινωνικά δρώμενα, π.χ. ηλικιωμένοι, εθνικές μειονότητες, παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών, άνεργοι, ναρκομανείς, άτομα με πνευματικές/ψυχικές διαταραχές κ.α.
Από τις συμμετοχές των σχολείων έγινε προεπιλογή, στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επιτόπια έρευνα και με κριτήριο το υποβαθμισμένο φυσικό και αισθητικό περιβάλλον του σχολικού χώρου αλλά και της ευρύτερης περιοχής, καθώς και κοινωνικο-οικονομικά στοιχεία, προέκυψε η καταληκτική λίστα των συμμετεχόντων σχολείων.
Οι βοτανικοί κήποι θα ακολουθήσουν 5 θεματικά πρότυπα:
  1. Βιότοπος της Αρκούδας
  2. Βιότοπος του Λύκου
  3. Δέντρα που προτιμούν το Νερό
  4. Δέντρα επιβράδυνσης της Φωτιάς
  5. Βιότοποι με Αρωματικά φυτά
Ένα επιτελείο ειδικευμένων συνεργατών του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ-επιστημόνων (δασολόγος, βιολόγος, γεωπόνος, παιδαγωγός, εικαστικός) θα εργαστούν για την αρτιότερη υλοποίησή του.
Εμείς στον ΑΡΚΤΟΥΡΟ πιστεύουμε ότι οι ΒΙΟ-τοποι που δημιουργούμε αποτελούν πραγματικούς τόπους ζωής για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όχι μόνο κατά τη φάση της κατασκευής τους αλλά και στη συνέχεια, καθώς φιλοδοξούμε ότι οι κήποι θα «κατοικηθούν» από εκπροσώπους της πανίδας και της ορνιθοπανίδας και έτσι θα έρθει όντως η φύση στις σχολικές αυλές.
Όλα τα νέα και την εξέλιξη του προγράμματος μπορεί κανείς να παρακολουθεί μέσα από το blog του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ ενώ στη σελίδα «ΒΙΟτοπος - Η Φύση στην Αυλή μας» στο facebook θα υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό και τακτική ενημέρωση.
Καταληκτική λίστα συμμετεχόντων σχολείων
Αττική (5): 1. 1ο ΕΠΑΛ Καματερού (Γ’Αθήνας)2. 10ο Γυμνάσιο Περιστερίου (Γ’Αθήνας)3. 1ο Γυμνάσιο Μαγούλας (Δυτ.Αττικής)4. 3ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου (Δυτ.Αττικής)5. 50ο Γυμνάσιο Αθηνών (Α’Αθήνας)Θεσσαλονίκη (2): 6.  2ο ΓΕΛ Ελευθέριου-Κορδελιού (Δυτ.Θεσσαλονίκης)7. 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης (Αν.Θεσσαλονίκη) Καστοριά (2): 8. Συγκρότημα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ Καστοριάς 9. 1ο Γυμνάσιο Άργους Ορεστικού ΚαστοριάςΦλώρινα (1): 10. Λύκειο Αμυνταίου ΦλώριναςΚοζάνη (1): 11. Συγκρότημα 1ου και 2ου ΓΕΛ Πτολεμαΐδας ΚοζάνηςΓρεβενά (1): 12. 1ο Γυμνάσιο Γρεβενών Ξάνθης (1): 13. Γυμνάσιο Πολυσίτου ΞάνθηςΤρίκαλα (1): 14. Συγκρότημα 3ου και 9ου Γυμνασίου ΤρικάλωνΚαρδίτσα (1): 15. Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας
Σχετικά με τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ (Σύντομη περιγραφή για αναδημοσιεύσεις)

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ είναι ελληνική μη κυβερνητική οργάνωση που δρα για την διατήρηση της βιοποικιλότητας και της αειφορικής ανάπτυξης στην ελληνική ύπαιθρο, στην ολοκληρωμένη διαχείριση Προστατευόμενων Περιοχών και ασκεί πίεση για τις επεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον. Με βασική δραστηριότητα τη λειτουργία του Περιβαλλοντικού Κέντρου ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ στο Νυμφαίο Φλώρινας, ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ υλοποιεί διασυνοριακά προγράμματα για την προστασία των ορεινών οικοσυστημάτων με έμφαση στην αρκούδα και τα μεγάλα θηλαστικά και συμμετέχει στην εφαρμογή των εθνικών δεσμεύσεων για το περιβάλλον.


ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: www.arcturos.gr