Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ "Συνευρέσεις ΙΙΙ"_ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 26/09/2012




Η gallery512, 25ης Μαρτίου 56 στην Πτολεμαϊδα εγκαινιάζει την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012 στις 20:00 την ομαδική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο "Συνευρέσεις ΙΙΙ". Συμμετέχουν: Luka Klikovac (Σερβία), Sevgi Urum (Τουρκία), Καίτη Παπαναούμ, Αλέξανδρος Βρεττάκος, Βασίλης Καρκατσέλης, Habib Bolat (Τουρκία), Avela Admon (Βουλγαρία).
«Η «gallery 512» είναι η πρώτη γκαλερί σύγχρονης τέχνης που τόλμησε να κάνει το ξεκίνημα σε μία πόλη 512 χιλιόμετρα από το κέντρο της μητροπολιτικής Αθήνας. Από το κέντρο της Πτολεμαΐδας δύναται πια να προσφέρει ένα δίαυλο επικοινωνίας στον δημότη, που μπαίνοντας σε μία διαδικασία επαφής με τον πολιτισμό, παύει να είναι παγιδευμένος στην πολιτιστική μοναξιά του, εξελίσσοντας το σύστημα επικοινωνίας, κωδικοποίησης, αποκωδικοποίησης και μετάδοσης πολιτιστικών πληροφοριών» 
Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης περιπλέκει προβοκατόρικα το διάλογο Ελλήνων και Βαλκάνιων φωτογράφων, με μια έκθεση εκτός Θεσσαλονίκης, στην 
gallery512 στην Πτολεμαϊδα.


Το ταξίδι που ξεκίνησε στις αρχές του μήνα στη Νεάπολη της Θεσσαλονίκης, με μια σύνθετη ομαδική έκθεση, την "Συνευρέσεις I", και την εγκατάσταση "Συνευρέσεις II", συνεχίζεται στην gallery512 στην Πτολεμαΐδα με την 
"Συνευρέσεις III", και πάλι με μια μίξη καλλιτεχνών από τα Βαλκάνια, καλλιτεχνών που αντιμετωπίζουν τη φωτογραφία με διαφορετικό μυαλό, θέτουν για αυτήν διαφορετικούς στόχους και ως εκ τούτου την αντιμετωπίζουν διαφορετικά και χρησιμοποιούν διαφορετικές μορφές και φόρμες έκφρασης. 
Πρόκειται για μια εκδρομή, ένα ταξίδι με αλλόκοτες -αλλά και τόσο κοντινές- "Συνευρέσεις", φωτογράφων, που παλεύουν ο καθένας με το δικό του εσωτερικό δαίμονα, που γαληνεύουν με τη γειτνίαση των λοιπών συναδέλφων, με την αλληλεπίδραση, με την συγκατοίκηση με το "άλλο". 
Ώρες λειτουργίας έκθεσης: 10:00 - 14:00, 18:00 - 21:00 (Δευτέρα, Τρίτη, Παρασκευή)- 10:00 - 14:00 (Τετάρτη, Πέμπτη, Σάββατο), μέχρι και τις 16 Οκτωβρίου 2012. 


Επιμέλεια έκθεσης: Θανάσης Ράπτης και Βασίλης Καρκατσέλης




Λίγα λόγια για τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση.

Ο Luka Klikovac, συνεχίζοντας πεισματικά με την έγχρωμη αναλογική φωτογραφία και δουλεύοντας ιδιαίτερα με τους φωτισμούς, δημιουργεί ιονικά "ανεξήγητα" κοσμικά περιβάλλοντα. Πιστός στις αρχές της καθαρής φωτογραφίας, δημιουργεί και μας παρουσιάζει το δικό του σύμπαν, όσο απειροελάχιστα και αν αυτό διαρκεί. Ο μικρός/ μέγας φωτογραφημένος κόσμος του δημιουργού είναι ένα σύμπαν ονειρικό, αλλά υπαρκτό. Μας το αποδεικνύουν οι φωτογραφίες που μας παρέχονται. Σε αυτές τις φωτογραφίες τίποτε δεν είναι ψεύτικο, όλα υπήρξαν μπροστά στο φακό, όπως μας παρουσιάζονται, αποδεικνύοντας ότι η φωτογραφία δεν έχει ανάγκη τους υπολογιστές ή το Photoshop για να παρουσιάσει την μη υπαρκτή πραγματικότητα.

Στην ίδια θέση για την αλήθεια της φωτογραφίας , αλλά με άλλη άποψη στο προς τα που στρέφουμε την κάμερα, γεγονός που δίνει πολύ διαφορετικά αποτελέσματα κινείται ο Αλέξανδρος Βρεττάκος. Συμμετέχει με μια ενότητα του έργου του η οποία τοποθετείται υπερβατικά πέραν του ρεαλισμού. Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες του, αφού αρνήθηκαν με την αποπομπή του χρώματος την σχέση τους με τη χρωματιστή γύρω μας πραγματικότητα, προχώρησαν περεταίρω, με τη βοήθεια ενός υψηλού βαθμού αντίθεσης, μιας ιδιαίτερης γωνιάς λήψης και ενός ξεχωριστού τρόπου προσέγγισης. Μονό με φωτογραφικά εργαλεία η πραγματικότητα γίνεται υπερπραγματική.

Η Καίτη Παπαναούμ ενδιαφέρεται για τον άνθρωπο που ψάχνεται να δραπετεύσει από τη μιζέρια, αυτόν που θα ήθελε να ξεκολλήσει από τη γη και να υψωθεί στα ουρανιά, σαν καπνός που ανεβαίνει. Σε περιβάλλον μυσταγωγικό οι άνθρωποι που φωτογραφίζει θα τα καταφέρουν. Το χρώμα της φωτιάς, του πάθους, της εσωτερικής φλόγας, εντός του οποίου δρουν, δεν αφήνει καμιά πιθανότητα να το αμφισβητήσουμε, να σκεφτούμε την πιθανή πτώση, την πιθανή αποτυχία. Οι άνθρωποι της με τις δικές τους τελετουργίες τα κατάφεραν.

Η Sevgi Urum, μη μπορώντας να κρύψει την εικαστική καταγωγή της, παρουσιάζει επαναλαμβανόμενες φωτογραφίες, που είναι το αποτέλεσμα της εικαστικής της παρέμβασης. Το θέμα που την απασχολεί είναι η διαύγεια στις σχέσεις των πολιτών και η σχέση τους με τον λόγο της πολιτικής. Φωτογραφίζει μικρές ομάδες διαμαρτυρόμενων πολιτών, κόσμο στο δρόμο που βρίσκεται σε διάλογο για κάτι, και την διάφανη εικόνα τους αποθέτει, με όποιον τρόπο μπορούμε να φανταστούμε, επάνω σε άλλες αποθέσεις, επάνω σε προηγούμενες συν – ζητήσεις.

Ο Βασίλης Καρκατσέλης εκθέτει ένα επιτοίχιο χειροποίητο έργο, ένα έργο καμωμένο με τη μέθοδο της καλαθοπλεκτικής και γλυπτά του, όλα από φωτογραφίες. Τα έργα του αγωνίζονται για το πέρασμα της φωτογραφίας από τις δυο διαστάσεις στις τρεις, για την επέκταση ή κατάργηση των ορίων του φωτογραφικού έργου, την απελευθέρωση του από την φυλακή της κορνιζάς, για την ποιητική του χρώματος. 

O Habib Bolat με μια ομάδα φοιτητών χρησιμοποιούν σαν "πρώτη ύλη" την ταινία "Θωρηκτό Ποτέμκιν" του Αϊζενστάιν, που λόγω παλαιότητας είναι ελεύθερη δικαιωμάτων, την επεξεργάζονται με λογισμικό που διατίθεται δωρεάν στο διαδίκτυο και διαθέτουν ελεύθερο το έργο τους στο διαδίκτυο σε όποιον θα ήθελε να το δει, να το διανείμει, να το προβάλει ή να το επεξεργαστεί περαιτέρω και μάλιστα με την άδεια copyleft που εγγυάται τις ίδιες ελευθερίες!

Τέλος, η Avela Admon ενδιαφέρεται για τη σκηνοθετημένη φωτογραφία. Με χιούμορ αλλά και πίκρα, στήνει τα δικά της παραμυθένια, ονειρικά περιβάλλοντα, όπου μπλέκει το σουρεαλιστικό με το γκροτέσκο και το ακραίο κιτς.